Procedura rekrutacyjna dla byłych funkcjonariuszy Policji
Postępowanie kwalifikacyjne obejmuje:
- Złożenie podania o przyjęcie do służby, kwestionariusza osobowego kandydata do służby w Policji, a także dokumentów stwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierających dane o uprzednim zatrudnieniu,
- Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej,
- Ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
- Sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata,
- Przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Podstawę prawną procedury rekrutacyjnej stanowi art. 25 ust. 13 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz.U. z 2023 poz. 171, z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji (Dz. U. poz. 606).